Sunday, February 26, 2012

# 111

Hujan.....hujan rahmat.....berseorangan cam gni...kalo waktu2 cmnih, mmg xley lari dri teringatkan anak & suami.....so far, xde lagi rs stress....cuma nye, teringt ms nk final exam sem lepas....balik rumah mmg da xley nk ckp dgn sape2 sbb xde member kan...dri aku mula2 menjejak kaki ke rumah ni...mmg master bedroom la tempat aku bnyk habeskan masa...(ditambah plk time tuh, tv rosak, so kena tggu hubby belikan tv baru..pastuh dh ade tv baru, siaran plk xclear, last2 langgan astro gak, dipenghujung sem gak la baru dpt tgk tv..) so, blh bayangkan x cmne keadaan aku..?haaa, sbb tu aku  lebih suka habeskan ms di library UPM...kdg2 aku duk c2 dri pagi sampai petang....awal2 sampai prtengahan sem dlu, agak jahil tempat kan..so stp kali msk waktu solat, mesti aku g masjid UPM...pastuh ade la member gtau kat lib ade surau...mmg trpikir gak mesti kat lib ade surau tapi sbb malas nak tanya mereka2 yg dc2, so pegi je la masjid...lagipn best g masjid..suasana lebih tenang, aman & kdg2 aku baca2 nota kat masjid lepas selesai solat.....depends pd keadaan la skg, kalo sempat g masjid, kalo x semayang je kat mana2 tempat yg leh smyang

okeh, brbalik pd cite asal (nak cite keadaan smsa dirumah sbnr2nye, huhu)...rumah yg aku diami skg ade 3 bilik...1 master bedroom, 1 bilik aku wt bilik study n ade 1 bilik kecik khaskan utk tetamu yg dtg....aku xpernah pn tdo kat bilik kecik tu xkira ar pagi ke ptg ke malam sehinggalah aku nk exam last sem...disebabkan dah xtau nk buat apa, nak amik mood study la ape la, otak pn dah 'jeng' semacam...last2 amik bantal selimut, bawak ke bilik kecik tu  n tdo kat c2..hehe...mcm berkesan gak utk minda aku cara tuh....ye ar, kdg2 kita kena ubah kebiasaan kita kpd ssuatu yg brbeza kalo kita nk dptkn hasil yg brbeza...opkos la nk dptkn hasil yg lbh baik.....

Hurmm...ntah ape2 dh aku ni...sebenarnya mmikirkan tentang hari esok dn hari2 yg mendatang...tapi kan bila duk pikir2 n duk risau2 psl hari esok xde guna gak...sbb nye aku pernah baca...hari yg lepas jgn dikenang, hari yg mendatang jgn dipaksa kedatangannya...fokuslah pd hari ini & pd ms sekarang....

sekian, TQ huhu

adioss

2 comments:

Adhia Razak said...

betul2.. salu pk, kalau aku buat kerja dr dulu lagi, mesti tak jadi cam ni.. tapi, cepat2 potong.. Dah! Tak yah nak kalau2... hehe... Continue je lah.. N tak nak pk apa yang jadi future nanti.. yang penting hidup kita hari ini.. =)

Dhiya-Su said...

sy brsetuju dgn akak...stp kali rs down, kena pikir cm tuh..trutama kalo pikir psl benda lepas..benda lepas pn, dh xde ape yg blh diubah..ms skg yg penting