Monday, February 6, 2012

# 98

Ade 1 perkara yg aku menyedarinya kebelakangan ini....org yg berlagak mcm anak org kaya, mcm org kaya rupenye xdelah kaya sgt pn sebenarnye...perempuan terutamanya..cth: ke hulu ke hilir dengan brg2 berjenama konon lah, pastuh ngaku semua tu brg2 ori okeh rupenye semua tu dierg beli online yg replika jek cthnye; handbeg...puhlis laaa..(tapi bagi aku beg ke or brg ape2 lah kalo da sampai beratus tu mmg sgt mahal bagi aku which iz aku pikir 10x nak beli yg berakhir samada beli atau x, huhu maklumlah aku ni org biase2 aje...nk beli yg x ori xde salahnye, cuma jgn la plk ngaku yg tu brg2 ori ) pastuh dari segi percakapan, perghhh...mmg xlawan la cakap mereka2 ini...semuanya nak high class...semuanya nk brlagak psl keturunan ntah ape2....tapi rupenye hampeh......

Tapi mereka yg betul2 anak org kaya/mewah/berada yg mana harta mak bapak dierg melimpah ruah mmg cukup tanggung makan seumur hidup xyah buat kije ape, goyang kaki pn duit masyuk, sgt bersederhana, sgt low profile sampaikan xpernah2 sangka yang die anak org kaya....i like mereka2 yg mcm nih...cth: member2 sekolah aku...kalo masa sekolah dulukan, mati2 ingt oo budak ni anak org kaya ye lah dengan ciri2 berlagaknya dri segi penampilan, percakapan dsb...pastuh tgk member yg ni, oo die anak org biase2 je mcm aku jgk....pastuh skng, baru menyedari...yang member disangka anak org kaya tuh rupenye family x la kaya pn, tahap sederhana aje..& yg terkezut dbuatnya bila dpt tahu membr yg disangka sederhana itu rupe2nye anak org berada yg mana org bank sendiri siap dtg rumah untuk amik harta simpanan family dia...set brg kemas ni berkotak2 mahupun berbeg2....dengan segala tanah2, keta2, rumah2 sewa dsb..fuuhh...tapi serius sgt tabik sbb member aku nih mmg sgt bersederhana dri segi penampilan, prcakapan dan pergaulan...kawan2 dia semuanya kategori org2 biase mcm aku...mmg sgt kagum & blh belajar sesuatu dari dia...jangan riak & jgn suka menunjuk2.....


Untuk mereka yg betul2 kaya & berlagak mcm anak org kaya...? x kesahlah kann, da mmg dia betul2 anak org kaya...kalo ade sifat riak, takbur & sombong tu....itu empunya sendiri la menanggungnya....point utama nya nk cite psl member sekolah aku tu jek.. ;p

hehehe.


k adiosss

No comments: