Saturday, January 28, 2012

# 94

Nk cite cket tentang subjek yg amat mendebarkan jantung aku sepanjang semester  lepas iaitu subjek analysis & experimental design..

-Aku x hadir 5 kelas terawal utk subjek ni sbb ms tu aku xdaftar lagi subjek nih..ade sket salah faham dengan pihak akademik..& kecuaian aku sendiri..subjek ni subjek elektif...aku trtarik hati nk amik subjek ni lepas aku drop 1 subjek kat fakulti perubatan...so, aku pn call la Prof Habshah bgtahu aku nk register utk kelas dia..(rsnye aku dh cite psl ni dlm isu2 yg lepas, kalo xsilap)....

-Sepanjang semester ni, kelas ni la gak yg paling banyak aku ponteng, mau dekat 3x kot hehe..tpi serius, kalo x g kelas, memang xakan paham ape yg diajar emlainkan kena study betul2 sorang2...

-Aku habeskan masa yg agak lama utk study subjek ni brbanding subjek lain & perkara lain...ntahla, nampak mcm susah sebab banyak nk kena hafal & ingt formula dan pd ms yg sama nk kena calculate lagi tapi tu lah aku suka subjek nih..tu je yg aku tau..

-Keputusan dua2 test x la cemerlang sgt tu yg aku agak runsing..first test, kelas ke-2 aku maknanya aku hadir kelas tu sekali je iaitu kelas ke-6 pastu next week terus ade test...bayangkan...tpi Alhamdullilah lah markah tu..(dan aku masih trtanya2 kenapa dlm kelas hari tuh, Prof Habshah dtg kat meja aku & tanya aku' awk student yg baru daftar kan?') sambil senyum2..dlm hati aku 'haih prof kenal aku ke, ingtkan x kenal, maklumlah kelas tu setiap hari ahad je, pulak tu ramai student huhu....second test, ni pn bagus gak nih, aku ponteng kelas mggu tuh, so aku xtahu 2 minggu lagi ade test..sebab aku ponteng?aku p hantar suami tercinta pagi buta tu kat KL international hotel, sbb tu first time kan aku bakal drive balik sorang2 dri kl, so aku pn ingt aku akan sesat la kunun2, terus ponteng kelas, duk lepak dengan hubby sampai kul 12, haha pastuh brsambung lagi lepak kat klcc & Pavi dgn member aku yg kije kat IMR..huhua..dah sonok2, smnggu lpas tuh baru trgamam bila tahu ade second test..tapi pulun gak sehabis daya...result? hehehe

-Final exam..ni da final bukan test...hurmm, memang dah pasrah & tawakal je nih..tapi aku try teknik baru dlm nk mengingat formula yg banyak2 tuh..huhu...Alhamdullilah berkesan...dan sgt2 brsyukur bila result keseluruhan sgt lah diluar dugaan, aku blh skor gak rupenye subjek ni, Alhamdullilah ;))..& PNGK/PNGS pn mencapai tahap KPI yg ditetapkan oleh hubby trcinta hehe... (siap buat status kat fb sy blh mintak ape shaja, hehe)..(sebenarnya dia cabar sy, so sy sahut la cabaran tuh & ade org kena belanje la jwbnye, sampai skg xtau nk mintak belikan ape huhu)....

yg ni la cth nota buat sendiri utk hafal formula, ni baru dua design, ade lagi berbelas design ..pastuh nk kena calculate  satu2...salah formula, habes la yg pengiraan tu salah, salah design pn salah sume la jwbnye..cuak sgt...tapi tu lah kena yakin : usaha, doa & tawakal ;))


k, ADIOS ;)

No comments: