Tuesday, October 12, 2010

# 13

Pertama kali aku mnatap wajahmu...
menerusi gambarmu yg trpampang dlm fs mu itu..
mula2 tgk aku gelak sakan, ade iras2 mcm peminat aku lak plk (time ni saham aku tgh tinggi tauuu)
dlm duk gelak2 ttba aku trdiam
aku rs lain macam...apekah petanda itu?heheh

pertama kali aku dgr suaramu .
kau mmbuat panggilan pd suatu malam.
ms tu dirimu tgh drive odw nk g kl,
katanye nk bereskan hal rumah kt serdang tuh ( smbl mnyelam minum air kan?kan?)
nape plk aku yg agk gelabah, biasenye aku xcmnih, biasenye kaum adam yg gelabah bl call aku (hehe)
waah sguh macho dgr suaramu melalui telepon....
sampaikn aku trkedu xtau nk ckp pe (spnjh hayat xpernh aku kering idea bl brsembang dgn kaum adam, dgn kamoo, lain plk jadinya...)


Pertama kali aku brjumpa dgn dirimu...
kau pakai baju warna hijau (wrna feberet mu itu)
aku pakai baju wrna cokelat (padanan warna natural, heheh)
kita brjumpa di kopitiam kubang kerian..
dlm hati agak brdebar la tpi cover ar..
owwh renungan matamu sgguh mmpesona, mnusuk kalbu...
dgn kepala mu yg separuh botak itu.....hehe
Bila dh brdepan cmnih, rupamu sbnrnye lagiii ensem n cute dri peminat aku tuh,huhu
dlm keta smbil drive aku tersengih sorang2 hngga ke telinga.....heeeee
smnbil layan laguuu romantika n lagu cintaaaa....


Hbgn kita pn bermula.....
suatu hari aku bukak fb, dpt 1 msg,
yg dihantar olh seorg brnama L,
pnjg lebar dia punya msg (da mcm cerpen pendek pn ade),
entahlah ms tuh aku suke je kt kamoo, blm ad rs syg/chenta..
so, bile bc benda tuh rs nk trgelak pn ade.....

bbrpa hri kemudian, aku dpt lgi 1 msg.
kali ni dri insan brnama D plk,
ayoyooo manyak sedey la dia punya cite
Rs terharu ade, rs nk trgelak pn ade, rs was2 pn ade
ntah laaa.....
Kamo bilang aku suh diam, jgn dilayan semua2 itu
dn aku yg baik aty ini mnurut perintah dgn rela aty...
Demi suka ku padamu, huhu
Dan alangkah baiknya kalo insan bernama D ini brpegang pada kata2nya sperti yg tertera dlm msg itu..........

18 mac/20 mac (lbh kurg la, seingt fikiran aku nie)
first time aku brjumpa dgn family kamoo
wahh rs sgt gumbira, dilayan dgn baik, diterima dgn baik,
Sebaik hbgn kita brmula
kau terus ajak aku kahwin..
whatt??!!..gile ape baru knal da nk kawin (dlm aty je la)
opps pikir2 kan dulu,
da bincang amik kata sepakat.
sooo....

Tanggal 6 Jun kita bertunang,
xcaye rsnye aku da jadik tunang org,
dlm masa 3 bulan perkenalan,
ramai sgguh jejaka2 yg patah hati, peminat2 yg tgh mngusha aku sebelum ni tarik muka doblas,( ini kenyataan, bkn syok sendri)
sbb tunang aku bkn sembarangan org okeyy, hahaha!
Hati org ln, aku malas nk pikir...penat asyik dok pikirkan org lain,
sekrang aku tekad nk mencari kebahagiaan aku sendri...!

wohoho lepas brtunang dugaan makin hebat la bang..!
ada aje yg berusaha nk memisahkan kita dgn rancangan2 bodoh mereka itu,
sorang, dua, tiga, empat!
haaa empat kepala senget semuanya, dri kawan baik sehinggalh pada sepupu sepapat
Yg sebenarnya sama2 mental breakdown..!
Yg sepupunya gila apa anatr msg suh aku putuskan prtunangan nie
elooo ko semua ni idup mcm xde family ajoo,
setakat bercinta , brkapel brpuluh tahun kalo putus pn xheran lar,
ni da brtunang melibatkan maruah family okeeyy
next time sila pikir pakai otak, bukan pakai kepala lutut...

Spnjang brtunang...
dugaann n cabaran tu sbnrnya mngubah rs suka kpd syg,
syg kpd chentaa,
itulaarr semua cabaran, tohmahan, makian, cacian itu sbnrnye bkn melemahkan smgt aku
tpi lagi membuatkan aku brkobar2 nk memiliki dirimu,
hahah, ape ke bangang la mereka2 itu,
eh silap, patot ucp time kasih sbb jadik pencetus kpd rs chenta aku pada dirimu itu,
mngkin mereka xtahu, aku wanita yg sukakan cabaran..!lagi diasak lagi rs trcabar..
tpi aku brtindak dgn cara bijak,
nk tahu bagaimana?syuuhhh RAHSIAAAAA....hehe

owhh sygku,
aku hnya ingin kau tahu
apa yg aku lakukan selama ni bkn utk aku aje tapi semata2 utk dirimu
aku lakukan utk melindungi dirimu dri mereka yg pernah brgelar 'bestfren' mu.
ketahuilah ssguhnya manusia itu berubah, tiada siapa trkecuali
dia bkn lagi owg yg kamo kenal selama 10 tahun itu
dia pernah gtau aku, ramai org yg ingin menjatuhkan dirimu n kariermu,
xmustahil akan ada yg menikam mu dri belakang,
tpi sedarkah kamo, yg menikam kamo dri belakang adalah dia sndri,
dgn rancangn bodohnya yg disangka cerdik itu..
ape agaknye akn jadi pd drimu andai aku ptuskn prtunangn kita..?
yg pasti mereka disana akn brgumbiraa.... kamo akan merana,
bukankah dia patot tahu,
Allah Mengetahui Segalanya...

huuih xperlulah brckp pnjg lebar psl mereka2 yg kononnye ade 'otak' itu,
mencemar duli kebahagiaan kita ajeee, hehee
lgpon benda dh lepas n da brlalu..
sprti yg aku prnh bilang pd seorang Dr itu (hehe, jgn marah yeeee)
bakulsampahkan semua tu..
sekali aku x percaya pd sseorang, sampai bila2 pn aku xkan percaya...mnjengkelkan..
hidup xboley lari dri masalah,
nak x nak, aku perlu mnghadapinya
itulah penyudah yg trbaik....

Detik 27 Nov 2009
aku dn kau diijabkabulkan,
Alhamdullilah,
Doa aku dimakbulkan oleh-Nya,
Dan,
Kau mula menyedari wajah2 sbnr mereka yg brselindung disebalik topeng itam itu,
Syukur lah kebahagian itu menjadi milik kita jgk,
Kan aku dh ckp, yg benar ttp benar dn yg salah ttp salah,
kebenaran akan mngatasi kebatilan....

19 Sept 2010
wahhh detik yg sgt2 indah dlm idup aku,
lengkaplah sudah kehidupan ku sebagai seorg wanita diats muka bumi ini,
sempurna hidupku sebagai seorg isteri kepada Mohd Daudsu Jamaludin
Dan
Sebagai seorang ibu kepada permata hati kami, Nik Dhiya Qistina bt Mohd Daudsu...
Kini, kembara aku bermula lagi, dlm menuntut ilmu
Kehadiran kalian adalah pendorong n penguat semangat mummy utk meneruskan langkah menuntut ilmu ini..
Masih bnyk impian aku yg belum tercapai n Insya-Allah aku akn pastikan impian aku itu semuanya akan berada dlm genggaman...
Sedikit masa lagii..............

I luv Mohd Daudsu, i love Nik Dhiya Qistina, i luv my career & i luv myself soooooo damn muchhh!!!

6 comments:

Adhia Razak said...

Wow!!! Begitu adventure sekali.. Hehe.. =)

Dhiya-Su said...

hehehe..semestinya akak!akak, sya dpt email dri KPT..dierg bagi duit lar, baru bank-in..huhu..tpi invoisnye yg bulan 6...

MrPayid said...

jiwo mung.. tapi cammane anak mung leh ada NIK?? o... sbb ma mung ek

Dhiya-Su said...

mrpayid:ho sbb ma ak Nik n umi daud pon Nik...hehe..bukn jiwo tu, luahan rasoo...

SEPHIA said...

biaso dohhh..ore ddeki neh mrato2..

Siti Zuraini said...

betul3..slagi x nikoh tu,adola hlgn nyo,tp nikoh bleh ade jgk hlgn..jgo molek la cik abe tu deh..biasola dh nmenye mnusia,xleh tgk ore sene..