Saturday, July 16, 2011

# 58


Petang tadi ms tgh brsiap2 nk kuar g Pantai, ttba treet treet bunyik SMS..oh rupenye kakak ipar sy yg hantar msg, hehe, kaget sekejap bila baca Sms nye sbb mmg langsung  xingt bahawasanya mlm ni adelah mlm Nisfu Syaaban, Alhamdullilah lah Cik Long aka Mok Ku Long tlg ingtkan adik iparnya yg mmg lgsung x ingt neh, hehe..So, dlm duk bergembira dgn my mum, my sis & my lil princess, dlm hati ni nk balik awal lah sbb nk 'meraikan' jugak mlm Nisfu ni dgn bacaan Yassin 3x...

Sepetang di Pantai Bachok
Adikku yg kuat ngoya
                                                    



peace!!
                                                        


hye sy baru bangun tdoo ;p

with my mum ;)

Sampai rumah dh kul 7 pm, so buat lah ape yg wajib, lps tu baca Yasin, lepas selesai semua, amik masa sket jenguk2 Fb..pastu terbaca fadilat atau ape yg berlau pd mlm ni, pada mlm ni segala buku catatan amalan kita selama 1 tahun akan diangkat ke langit....Terkedu kejap (Sbb rsnye baru semalam ke dua mlm lepas aku duk 'lepas perasaan' kt 2 orang 'musuh', aiyaakkk)...ok, tetiba rs insaf...Buku catatan amalam baru dibuka pada waktu Maghrib tadi...Hurmm, sbb hati ni dh insaf kan, so amik keputusan da x mo 'bermusuh' dgn sape2 lah, pd mlm ni, segala salah minta dimaafkan pd sesiapa jua yg berkenaan & jugak segala silap yg lain dimaafkan...yEP bukan senang sebenarnye utk berdepan dgn org2 yg membenci kita / xsuka kita dgn segala sindiran & provokasi...mcm aku ni, bl org 'buat' kt aku, aku sedar tapi aku buat xtahu je, bila da lebih2 sgt, barulah aku 'meletop', tu pn xdelah meletop, tapi 'hangin' je lah, pastu lepaskan lh perasaan, biasenye twitter aku yg menjadi mangsa & followers aku yg terpaksa mmbaca tweet aku kt timeline dieorg ( hhuhu, mintak maaf lah wahai followers ku ;p)...

Aku ni bukan jenis org yg suka bergaduh/cari gaduh & yg sewaktu dgnnya....klo aku rs aku bt silap dgn seseorg tu aku xsegan2 & xlokek minta maaf (kpd sesape yg berkenan tu, mereka taulah), ( tpi kdg2 aku rs aku xdelah bt salah ape pn, aku minta maaf gak, xperlulah nk ego sgt kan sbb kita semua ni akan mati gak)..Jadi, bila org ttba xpuashati nk crik gaduh dgn aku ke hapa ke, lantak mereka lah, cuma kdg2 bila dierg melampau & melebih2 tu yg menguji kesabaran jgk ( xde manusia sempurna beb)...

Jadi sempena buku catatan amalan baru dibuka ni, kire mcm azam baru lah ni ye, aku umumkan bahawa sape2 yg aku rs umpama mcm 'musuh; dgn aku tu, kira langsai lah ye... utk org tu, ni kali ke-2 aku kira antara kita 0-0 (first time ms org tu khwin, aku dh kira 0-0, tapi dia rupenye x, masih berdendam dlm hati, yg aku sendiri pn xtahu kenapa dia benci sgt kt aku,. Wallahualam lah)..so, aku harap ni biarlah yg terakhir, seboleh2 nya aku dh xmahu layan sebarang provokasi & sebagainya..tapi sekiranya dia masih xsuka aku, itu urusan dia dgn Allah lah... & mungkin lah layanan aku pn akan berbeza jugak samada aku akn amik tindakan 'menjauhkan diri dari life dia, termasuk husband nye' (ni klo org xtau cite ni, mesti slh faham ni, huhu, xpelah, hanya org2 tertentu je yg tahu ni) atau sebaliknya, tgklaah =p .....sbb kdg2 aku blh menjadi seorang yg sgt 'sweeetttt' ;))

Org kedua yg baru muncul tu & mnghuru-harakan keadaan tu, hurmm sebenarnya, bl org duk brcakap psl die ni, aku dengar je tapi aku xamek kisah sbb die xde kaco hidup aku...tpi rupe2nye x, ade angin kencang melanda..tpi aku still xsalahkan die, siap aku tlg backup die lagi pd org tertentu & aku siap ucap tQ lagi..tapi aku xtahu lah kenape dgn tb2 die mencari masalah dgn aku hanya kerana status fB aku yg ditulis 'umum'...dri c2 aku leh kenal 'siapa kawan yg sebenarnye'...aku sarankan die lbh baik 'duduk diam2' dgn suami kesayangan dia tu...& berhentilah jadi penyampai berita bergerak/ kuih talam 2 muka dsb....sungguh, dia xakan berani berdepan dgn org2 yg die buat onar...so, xnak cite panjang, dia pn aku kira 0-0 ... ;p

Selain dripada masalah 'pergaulan' tu, opkos lah aku pn berazam nk menjadi seorang isteri & seorang ibu yg lebih baik dri sebelum ni & akan mmbuat bberapa perubahan dri semua segi agar lebih disayangi suami & anak & org sekeliling...yg penting menjadi hamba-Nya yg lebih taat beribadat & melakukan amar makruf nahi mungkar...oh ya, Phd kuuuuu.....semoga diberkati & dipermudahkan-Nya....komited, fokus, rajin, berdoa, yakin bolehh!!! ngeeee ;p

Sekian, selamat beribadat kepada semua rakan2 & selamat melalui mlm Nisfu Syaaban =))

2 comments:

Yaya^Liyana said...

dhiya ko gemuk..comeyyyyyy <3

Dhiya-Su said...

haha, dan makin nakal ;p