Monday, July 18, 2011

# 60

Aku ni mmg menghadapi masalah sket nk taruk title yg seswai utk setiap entri blog aku...huhu..so, kalo rs cm mengarut or cm xde kena mengena sgt dgn isi coretan tu, minta maap lah ye..hukhuk ( teringt plk ms sek ren dulu ade kan klo ujian bulanan tu, yg suh taruk tajuk bersesuain dgn cite, huhu, yg ni aku pass plk, keke)...

Okeylah, walaweh syoknye hidup ni yg tgh menganggur...huhu..bersenang lenang & rileks menjaga anak..huhu..aku balik rumah family aku, pastu mama aku cbuk duk bcite psl 1 novel ni yg org kate BESSTT GILEE cite die...disebabkan skg ni aku agak free maka aku pn luangkanlah baca novel nih ( dah lame giler weh aku xbaca novel neh, da bertahun kot)....



Aku dh agak da jalan cite nye lebh kurang sama lah dgn jalan cite novel2 lain yg femes & meletop tu : jenis cite kena kahwin sbb family yg suruh/ditangkap khalwat sbb org buat aniaya/ yg pompuan khwin dgn lelaki kaya...mula2 laki tu xsuka kt pmpuan ni sbb die dah ade awek sendiri tapi family suh kahwin dgn pmpuan lain..so, jln cite yg menariknye ms part laki ni layan wife dia acuh x acuh, bnyk sakitkan hati wife die, ditambah pula dgn kehadiran ex-laki ni yg kacau daun & seumpamanya, pastu bla bla bla lahh.....* hurmm, mcm ade kena mngena sket dgn jln cite hidup aku esp bab jodoh diatur family tu ( sbb tu ade kawan aku pernah ckp, kisah hidup aku ni pn dh mcm dlm cite novel) ngeee ;p

Yg aku sebut kt ats tu keseluruhan novel2 yg pernh dibaca cmtu la jalan citenye lbh kurang....tapi novel yg ni, ade lain la sket, asas nye tetap sama, laki kaya kena kahwin dgn wanita kampung sbb family yg suh tapi cara pengolahan ayat tu yg menarik & menjadikannya besh...mama aku kemain duk ckp, kawan2 & students die baca novel ni siap nangis lagi..ms tu aku dlm hati: 'heh, sampai nangis ke? huk aloss..'  haha, sekali bila dh baca rasakan, waa diam2 aku pn bergenang air mata la jugak wehhh * tapi aku xgtau mama aku, hehe, control cun la konon, haha*......ayatnye touching beb, lbh2 lagi bila aku baca novel ni, aku selami watak hero & heroin tu & aku gambarkan aku & suami aku..hehe...tapi cayalah, dengan baca novel yg 'semacam ni', mmg blh menambahkan lagi rs sayang & cinta kepada suami aku tu secara xlangsung, haha...love u sayaaaaanngg! muahh 


Jadi, sape2 yg rase berminat nk baca novel ni silalh dapatkan dikedai2 buku berhampiran anda, haha.. Yg xberminat duk diam2 jek, ;p

 K, ADIOSSSSSAAAA =))


No comments: