Wednesday, June 8, 2011

# 53

http://www.youtube.com/watch?v=p_oDqPAjP20

Ade cerita disebalik lagu ini...

Pada tengahari itu, aku keseorangan dirumah, family ku yg lain pergi KL xsilap ...cuaca diluar masa tuh tgh hujan, so suasana agak mendung, aku pulak ditangan ade hp tgh duk brbalas SMS ngn seseorang ....seseorang yg bakal mengubah sejarah & kisah hidupku 100%........aku baru suam2 kuku kenal die pd ketika itu, xpernah jumpa pn lagi..so SMS kami brkisar psl pertemuan yg dirancang pada malam tu....aku dlm hati sbnrnye dlm 2, samada nk g atau x, nk teruskan atau x....aku ingt lagi, aku sms die ckp xjadi nk jumpa mlm tu, kansel, aku xnk teruskan.....die pn bls, ok...ok jew,,,so, aku xkesah pn...diam utk beberape ketika....aku pn lantas bgtau kt org2 yg tertentu psl aku xjadi jumpe die, dlm erti kata lain aku xmahu teruskan dgn dia...atau lbh tepat aku sndri pn xpasti...........tapi kptusan aku tu disangkal, dgn alasan aku patot jumpa & kenal dia dulu, mana tahu kan.....tambahan plk, family die yg 'berkenan' kat aku & suh die call & msg aku......hurmm, aku sbnrnye dlm dilema & kansel prtemuan bila die bgtahu psl kisah dia dgn kawan baik die aka ex-gf die...jadi aku mintk kepastian sekali lagi, & dia sahkan yg die dh putus dgn gf nya... ttba aku trdengar lagu ni brkumandang, entah kenape aku terase syahdu sebak dgn ttba, tanpa sedar air mata aku mengalir siot dgr lagu nih.....terase mcm ade sesuatu / petanda mengatakan bahawa aku patot teruskan prtemuan pd malam tu.....so, aku pn msg die blk kate jadikk plk mlm tu nk kuar.....maka, berjumpalah kami pd malam itu BUAT PERTAMA KALINYA......
  
~ Sebenarnye disaat aku menangis ketika terdengar lagu nih, sdkt sbnyak aku sudah dapat rasekan bahawa dia adelah jodoh aku & Allah mentakdirkan dia utk aku (brdasarkan lirik2 lagu tu) ~ Subhanallah............sbnrnye ade bbrape lagi petanda bahawa jodoh kami mmg kuat wpun dilanda brbagai dugaan.....nanti next time aku cite lah, patotnye rahsiaa, tpi rs gatal nk cite plk,,next time yee...skg, layann kejaap lagu kenangan neh

No comments: