Friday, September 24, 2010

# 7

Gambar2 permata hati aku & Ds....Nik Dhiya Qistina.....

 Gambr ni ms mula2 lahir, sebaik shaja kuar dri perut aku , fresh lgi bk kata kemar,huhu
Ni gambar yg terbaru..kecik je baby tpi okeyla rsnye cpt besar bdk ni , kuat sgt mnyusu... =)

Nama Dhiya Qistina nie boleh dikatakan 60% suami aku yg nak...hehe. aku nk nama D kat depan, Ds yg pilih nama Dhiya, Qistina tuh same2 pilih..dan Nik aku yg suh letak sbbnye kami brdua ni adalah baka keturunan Nik...mama aku Nik, umi Ds pn Nik, so syg kalo  hilang cmatuh jek ktrunan Nik neh..asal2 kitaorg xtau pn yg msg2 ni baka Nik sbb nama kitrg xde Nik kt depan..tpi tu lar kan, jodoh tu semua Tuhan yg tentukan..xsangka plk khwin dgn org keturnan Nik jugak...hehehehe...peranacangn Allah adalah yg terbaik dn stp yg brlaku ade hikmahnya.. =))

Selain nama Dhiya, ada gak aku trpikir nk ltk nama Zara tpi bila belek2 buku nama2 Islam, xjumpa plk mksud nama Zara ni, tpi kawan aku ckp Zara ni mksdnye puteri, ye la kott, sbb dia taruk nama anak die Zara Tihani (g kedai Zara boley dapat diskaun la neh,hehe)..tpi bila diajukan pd org2 tua, mereka xbrkenan sgt dgn nama tuh..katanya Dhiya lagi cantik n maknanye pn jelas...Damia pn cantik gak, hehe..maknanye pn okey, tpi suami aku lak xbape nk berkenaan..xpelar, tgk lah anak2 akan dtg Insya-Allah ade rezeki lagi, mash ade banyak nama menanti...hehe

Nik Dhiya Qistina = Sinaran Keadilanku =)))

2 comments:

norahulfa said...

boh nama akak pun boleh Nora Hulfa cahaya kemesraan, mmg sangat mesra senang cakap peramah la....hehehehehe

Dhiya-Su said...

wah akak nora!hehe...tu ar first time dgr nama akak , lain dri yg lain, hehe..nama hukfa tu unik =)