Tuesday, February 1, 2011

# 44

Berita gembira yg awalnya aku terima dgn perasaan gembira terpaksa aku lepaskan...demi keluarga aku yg tercinta...peluang untuk aku melanjutkan pengajian ke luar negara sudah terbentang luas didepan mata tapi sygnya rezeki aku bukan disana barangkali...Hampir2 menjadi selfish untuk 2 minggu pertama, seolah2 bayangan suami & anak kabur dri pandangan mata kerana minda aku sudah melangkaui beribu2 batu jauhnya dri sini...Bila dikenang terasa rugi melepaskan pleuang ni apatah lagi aku dah pn ada SV yg berkenan menerima aku sebagai student PhD nya di slh sebuah Udi UK.. bakal SV xjadi dah siap tanya bila aku nk dtg sane & nk mulakan "kerja"..adoyaii minta maaflah sy terpaksa kansel rncga,apekan daya...

Itulah antara cabaran terawal nkmelanjutkan pengajian bila dh berumahtangga...kena pikir psl keluarga jgk,bukan psl diri sendiril agi dah..suami & baby xbley ikut,xkan nk tinggal 3-4tahun kot,,?aku sendiri pn blm tentuleh survive dri segi perasaan rindul bh2 lagi kt anak yg kecik lagi plus tekanan buat PhD...kalo degreetu mngkin lain cite sket..xpelah demi insan2kesayangan aku ni, aku lepaskan lah peluang itu...Insya-Allah mudah-mudahan rezeki aku adelah lebih baik disini, setiap yg berlaku tu ade hikmahnya....wpun akan PJJ jgk dgn Family plg kurang masih dlm negara,anytime free leh fly balik Kb...antara lainnya yg seronok bila fikirkan smbung belaja local ni ialah blh save money manyak2..hehehe...(buktinya, duit scholar simpanan master lehtanggung aku nye wedding, which is 90% guna duit aku sendiri...lagi 10% my mama sponsor beli brg cenderamata..bukan ape, aku mmg dah niat dri awal2 xnak susahkan mama & family aku, dah aku yg nk kahwin, pandai2lah simpan duit guna duit sendiri, berbaloi rsnye, duit yg abes diganti dgn duit hantaran, heehee,perancangan kena bijak beb!)

PhD..?Wahh, rs mcm xpercaya bahawasanya aku bakal melangkahkan kaki mengharungi perjalanan ijazah tertinggi..hm, sebetulnya aku dri tahun lepas dh mula PhD secara xrasmi under ex Sv aku di usm..dh siap apply tggu meeting je tapi ttba plk xjadi ats sbb2 tertentu..jdi,skang aku kena crik tempat lain plk..kat mane?hehehnanti akan diberitahu, tapi xdinafikan rs sgt excited & xsabar nk bergelar pelajar Phd secara rasmi, syiiookk wpun tahu tugasan ni sgtlah berat..!aku doa semoga semua dipermudahkan-Nya & berjalan lancar....okeylah, nnti lenkali aku cite pnjg lebar sal PhD ni..now,skrg tgh brtungkus lumus nk publish paper..hoho


hmm nampaknya tu je lah dulu utk kali ni wpun dlm kepala ni manyaakk lagimau cite =))


adiosss

No comments: