Thursday, March 8, 2012

# 117

Saat ini aku masih mampu tersenyum...
Saat ini aku masih mampu memandang insan2 kesayanganku....
Saat ini aku masih mampu bergelak ketawa dengan ahli keluargaku yg tersayang.....
Saat ini aku masih mampu melihat indahnya senyuman puteriku....
Saat ini aku masih mampu menatap redupnya pandangan mata suamiku...
Saat ini aku masih mampu membelai puteriku dengan kedua2 tanganku....
Saat ini aku masih mampu memeluk suamiku dengan penuh rs sayang & cinta.....

Tapi....

Apakah yang akan berlaku..
Seandainya pada malam itu...
Allah SWT mentakdirkan sebaliknya yang berlaku.....

Subhanallah......

Sesungguhnya aku adalah hamba-Mu yang hina....
Sesungguhnya aku adalah hamba-Mu yang banyak berdosa....
Sesungguhnya aku adalah hamba-Mu yang banyak melakukan kesilapan.....
Sesungguhnya aku adalah hamba-Mu yang selalu tidak bersyukur dan berterima kasih diatas nikmat pemberian-Mu......

Ya Allah......

Aku percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya yang tersembunyi.....
Aku percaya apa yang berlaku adalah sebagai tanda 'peringatan'..
Aku percaya kejadian yang berlaku itu adalah sebagai salah satu tanda 'penyucian jiwa' ...
meghapuskan dosa2 & setiap kesalahan mahupun kekhilafan yg telah dilakukan.......
Dan aku percaya Allah SWT Maha Penyayang, Maha Mengasihani & Maha Pengampun....

Dan

Sesungguhnya....

Saat ini aku masih mampu mengalunkan bacaan Al-Quran....
Saat ini aku masih mampu menegakkan tiang agamaku.......
Saat ini aku masih mampu berdoa untuk kesejahteraan, kebahagiaan, keamanan, kegembiraan, kejayaan & keselamatan hidupku, puteriku, suamiku & keluargaku.....

Syukur Alhamdullilah Ya Allah.....

Amin.......




No comments: