Thursday, November 3, 2011

# 67

Pagi membuta lagi da menapak ke library...bertapa kat c2 ngadap artikel & journals yg berbagai2...sekejap2 tgk jam..oh lagi sejam nk kul 10, ...pastu tgk lagi...oo lagi setgh jam nk kul 10am...pastu meyambung kembali pembacaan artikel & memerah otak utk research PhD...pastu tgk jam..haaaah, dah pukul 1025 am??!! OMG.., x ke kelas la aku jwbnye, mmg dh ditakdirkan niat utk memonteng kelas termakbul, hahahahaha!!!


seyes wes sakit kepale otk pas g lib tun abdul samad (ntah betul ntah kan x?)..sambung plk g lib kat fakulti perubatan...fuuh ngadap tesis setebal 300 ms...dengan perut lapar nye xsempat nk bekfast sampai ke tghri mau bertahan...otak brpusing ligat nih...okey2 lah aku sorang je kat bilik koleksi khas dri tdi lagi..jam dh nak kul 1pm, petugas kaunter pn mcm seolah2 mukanya menunjukkan 'cepat2 lah blah dik ooii, pakcik perut da lapar ni, nk g lunch"....haha..okeylah aku pn bangun menuju ke rak tesis, duk mencari tesis lagi tuu, skali rs rak bergoyang, haa sudah, rak yg xsatbil ke aku yg kepeningan? ...huhu, cepat2 blah dri c2, pegi carik makanan...!


pastu konon lah kan, my ahkak nk dtg amik aku ptg ni bwk balik rumah dio, ptg esok nk kelik kelate, sekali aku da siap kemas barang, pastu siap memeningkan kepala otak aku lagi dgn research, die plk x jadi dtg..hurmm, okeyla kot sbb aku nk setel sket lagi benda2 alah ni haa, tapi nsik ayam dua bungkus tu yg ahkak suh belikan tu, sape mau abeskan..??? huwaa...hurmm, pastu esok nk g tgk wayang aci x wpun fulus x bape nak ade...tgh sengkek sbb elaun KPT & USM sedang diproses tapi bila dh dapat nanti, bayangkanlah, tunggakan selama 4 bulan beb, lu kiralah sendiri, haha, OKB sekejap..! keyword nye: SABAR ;))




okey brcakap psl sabar, dlm stp perkara sabar ialah yg trbaik...org yg kurang sabar, boleh memtuskan silaturahim yg sudah terbina, org yg xleh sabar boleh merendahkan maruahnya sendiri tanpa dia sedari...sebagai cth: katakan, org ni ade masalah dgn bf/gf die, pastu kan cuba korang bayangkan, pada pukul 3pm, dia wt status heboh kat rakan2 twitter ataupun Fb, " mangkuk ayun punya bf/gf..aku cukup brsabar selama ni dgn ko...blablabla...ko ..aku..ko..aku...fullstop! '....org yg mmbaca' eh, da nak bercerai agaknye org ni dgn psgn kapelnya...xde harapan da tu, esok lusa putus la tu dri ayatnye'....pastu ttba pd pukul 3.30pm.. ' ohh i love u..love u damn much much baby, darling or wateva lar....' hahahaha, haktuih, ape yg korang pikir dgn individu tersebut......mcm ade sket psiko pn ye, mcm ade sket2 gile inseng pn ye, mcm ade  jiwa kronik pn ye gak kan....itulah akibatnya dri kurang sabar, bikin malu lah wei kecoh bagai nak rak duk heboh kat laman sosial....pandai2 la sket jaga privasi hubungan korang ye..jgn dibuat seperti itu, kalo aku lah kan mcm tu, mau kena lempang dgn psgn 44x...sbb mcm x reti jaga air muka psgn sendiri...nampak x maksud aku tu..??......& lagi satu korang kalo berdepan dgn org2 camnih, kena berhati2 sbb dierg jiwa tgh kacau, sensitip mudah sentap, baik korang larik jauh2 dri org cmni ( tpi korang mmg duk jauh pn dialam realiti, cuma dialam maya je yg dekat sbb boleh tweet boleh wt status fb..?),sila2 kanlah diamkan jari jemari anda dari menaip ssuatu yg boleh menyentapkan naluri org psiko cmnih walaupun ms tu korang mcm da menggelepar dlm perut nak tweet /wt status psl org lain yg xde kena mengena hidup & mati dgn si psiko, sbb nye nanti takot xpasal2 korang disetankan oleh si psiko...gilaaaa cuaaakkkkk......




Haaa, so g2 lah ye serba skit citenye.....so, skg ni zman IT, kesimpulannya SABAR.....hurmm, betul la kot ape yg aku membebel ni, biaselah babe, menulis utk kebaikan bersama.....dikala otk tgh ligat dgn permasalahan research, hehe...


wokeysss chowww adiosss

No comments: