Sunday, August 17, 2014

#148

Wahh dah setahun lebih x update blog nih..huahuahua..tetiba je rajin malam ni nk jenguk blog ni haa...so, ape perkembangan terbaru skg ni? huhu, xdelah progress yang cemerlang sangat, dari segi research, Alhamdullilah tgh writing dh skg nie disamping menyiapkan manuscript2 utk dhantar kpd journal2 terpilih + bersedia utk menghadiri conference tertentu...kalau xde aral melintang, akhir tahun ni or awal tahun depan Insya-Allah dh buleh submit full thesis :))

my second baby girl skg umo dh setahun sebulan, Nana plk dh nk masuk 5 tahun..cepatnye masa berlalu, genap bulan Nov tahun ni, cukup 5 tahun sy bergelar isteri kepada Mohd Daudsu Jamaludin..Alhamdullilah..ttba terasa nk menambah baby lagi..ahaha..opss2 nanti dulu, dengan syarat kena submit thesis dulu..encik suami skg dh masuk 10 bulan bersama pasukan baru nye Johor Darul Takzim & sy pun pindah sama duk Jay Bee ngn anak2..best la bila x kije lagi buleh follow suami ke sana ke sini..duk Jb not bad, yg plg ketara perbezaan dgn duk Kb, bila free buleh g cinema tgk movie hehe

okeh sy sepatutnya meneruskan pembacaan artikel utk analisis statistik tapi tadi ttba black out..buleh call encik suami, cakap kat dia, rumah blackout ni, balik awal malam ni ye..terkedu kejap bila encik suami ckp, longgar la kepala lutut sy nk sy menapak naik tangga sampai tingkat 16..ahaha, lupa skg ni rumah tingkat 16, dh bila blackout mmg la lif x brfungsi..apadaa ;p

okey2 sila decide samada nk sambung pembacaan nota2 artikel atau nk baca buku yg xde kaitan dengan research or nk tidoo sebaik sahaja log out nie..okies 

Saturday, May 18, 2013

# 147

Bagi saya, faktor utama penentu keberkesanan kita menguruskan masa dengan berkesan ialah faktor disiplin..tanpa disiplin, semua jadi x menentu..ye lah, bangun tido ikut suka hati, nk kuar berjalan2, shopping ke, tgk movie ke, nk baca buku yg x berkait dengan pengajian semuanya buat ikut suka hati...

Sebenanrnya dah lama saya  x rasa nikmatnye disiplin dlm menguruskan waktu..saya sememangnya seorang yg sgt berdisiplin dengan waktu..(suatu ketika dahulu) huhu..cuma dah lama sangat semangat nak kekalkan disiplin tu menghilang...adelah tersisa lagi sket2 cthnye kalo berjanji memang nk kena tepat pada masa, kalau ada urusan yang nk dibuat pada hari tu sy suka berpagi2 lagi..

kehidupan lepas ade anak n masa bujang memang 100% lain...okey, saya ni orgnye jenis tido awal... boleh bilang dengan jari tangan kaki lah bape kali sy tido lambat melebihi kul 12 mlm ke atas sepanjang sy bergelar student dri alam persekolahan-U + sebelum sy kahwin...yeah, masa bujang, 100% masa adelah kepunyaan kita, kita mungkin boleh buat jadual yang tetap & konsisten utk diikuti cth: bangun Solat Subuh, study, mandi, bekfast, lunch, study lagi bla2 sampai lah ke malam...pastu tido..bolehlah nk ikut secara konsisten sebab kita hanya uruskan diri kita sendiri...yg mana memerlukan disiplin lah kann..tu pn kdg2 banyak gak terbabas..

tapi bila dh kahwin, masa kita kena dibahagikan kepada family, suami & anak2...mcm anak saya ouhh sungguh menduga diri ini..my lil princess suka sangat tido lewat..skg ni plg kurang kul 1 pagi..uols bayangkan lah sy ni kul 10 mata dh lali daaahh....kdg2 kita buat kije smntara tggu dia tido tapi tapi x sampai hati wooo nk biarkan dia main sorang2..dahla anak sy ni kalau dia tgk mommy dia khusyuk buat kije dia akan dtg mneyendeng kat mommy nye sebagai isyarat nk suh bagi perhatian kat dia..huhuhu..mommy pn terpaksalah bangun dari kusi tinggalkan kije n layan si Nana..layan punya layan, Nana pn trtido lah, mommy pn ape lagi tarik lah selimut jugak sebab dh mengantok! haha...kalo kul 1am baru tido, mau nye nk bangun kul 3 pagi study/buat kije..x lah kannnnn...plg kurang Subuh la jwbnye...hadoi dasat sguh lh..tapi tiap2 malm mmg akn bangun smada ke tandas, bancuh susu or tukar pampers...nak buat solat malam, Masya-Allah berat sguh apetah agy nk ngadap kije2 yg brtimbun...*banyak sgt kena muhasabah diri sendiri nih & nk kena betulkan persepsi*.....bila dh siang, Nana dh bangun mommy pn mcm biase lah layan Nana & segala isi rumah..huhu..

Masa yg ideal utk sy hanyalah dri kul 1 pagi-9 pagi..tolak waktu tido, dri waktu Subuh sampai 9 pagi dlm 3 jam je tu punnnn kalaulahhhh rajin nk menelaah selepas Subuh, biasenye nafsu tido lbh mnguasai haha...dasat2!...petang bila Nana dh tido lah waktu free...tapi ye lah waktu ptg badan pn dh penat, perlukan rehat.waktu2 cmnih mata pn dh kembali kuyu...hurmmm okeyyy nampak x disitu sgt tidak berdisiplin dlm mnguruskan waktu.!! 

Okeylah sempena kesedaran yg dh dtg dlm diri nih, maka sy dengan rendah hati nya berazam nak ubah tabiat ni & kalau boleh mahu kembali jadi seperti dulu & lebih baik lagi dri dulu, Insya- Allah...maksudnye kenalah buat pengorbanan, korbankan waktu lapang & waktu tidoo!...jadi lebih berdisiplin..caiyok2!! 



Thursday, April 18, 2013

# 146

Salam ceria & selamat berbahagia!!...yeaaahh, sudah sampai masanya untuk sy melangkah ke tahap yang seterusnya utk research sy..data collection!...seribu responden kajian, phewwww.....berdebar, teruja semuanya ada...semoga semuanya berjalan lancar..dipermudahkan-Nya utk mengumpul data yg dikehendaki...seribu responden, 1 set kaji-selidik ada 20 pages, so semua dalam 20k pages...adekah ibu mengandung mahu melakukan semua tugasan tersebut? oh nooo, mestilah tidak...maka dnegan itu sy memerlukan pembantu..nk lebih umph org panggil pembantu penyelidik..hehehe...30 buah sekolah...oh kenapa kajian sy memerlukan sampai seribu responden tu...ehemm2, brdsarkan rule of thumb utk multilevel analysis, paling minimum bilangan unit untuk setiap group ialah 30/30..so 30 x 30 =900 kan..100 tu sy lebihkan in case ade brlaku ape2 ke mcm information x lengkap ke dsb nye....

okeh2 harap sy dapat setel semuanya sebelum sy melahirkan baby..tapi sebelum tu 2 conference lagi menanti sy: 28th scientific conference & Fundamental Science Congress 2013..pun nak setel sebelum baby mummy ni keluar dri rahim mummy utk melihat dunia, Insya-Allah ;)....seb baik lah sy dapat seorang sv yg memahami..huhu..owh nanti anak mummy pn harap2 jadi lebih rajin, lebih brsemangat, lebih cergas & segala2 nya yg lebih baik lah..* jadi anak yg soleh/solehah amatlah dititikberatkan* ;))

Terima kasih gak kpd hubby kerana bt suprise kat mummy ptg tadi..wah mentang2 lah harga emas dh turun ye...sape yg untung? mummy gak yg untung hehehehe ;p

okeh adios, sy nk g mencelah kat tgh2 antara abi n nana..hehe ;p

Friday, February 15, 2013

# 145


Bermacam2 perkara yg berlaku kebelakangan ini....kebanyakkan perkara yang boleh membuatkan rs sakit kepala, stress dan perkara negatif yang seumpamanya muncul..syukurlah setakat ini hidup aku masih bersinar bahagia tapi untuk masa depan kita x tau...sbb tu lah aku sentiasa berdoa kepada-Nya supaya keamanan hidup ini berkekalan hingga ke akhir hayat...

Sifat aku bukanlah seorang pengalah, aku bukanlah seorang yang mudah mengalah kepada keadaan...sekiranya kata hati aku mengatakan aku perlu fight, aku akan brjuang sehabis terdaya, selepas itu andai ditakdir sesuatu itu bukan milik aku, barulah aku akan berhenti...lbh2 lagi demi insan2 tercinta..bukankah cinta itu bisa memberikan kita kekuatan yang luarbiasa? kekuatan dan semangat untuk terus berjuang menghadapi apa jua cabaran... namun semuanya banyak bergantung kepada hubungan kita dengan Pencipta kita iaitu Allah SWT Yang Maha Esa.....tanyalah diri sendiri, sudah tertunaikah amalan yang wajib kita laksanakan? cukupkah ibadat solat 5 waktu kita sehari semalam? bilakah kali terakhir kita menyentuh & membaca Al-Quran?

Bila berlaku sesuatu masalah atau konflik, walau sesakit mana hati ini, aku lebih suka merenung akan kekhilafan diri sendiri, walaupun suara hati yg 1 lagi brbisik dengan nyaring meminta agar setiap kesalahan diletakkan di atas bahu org2 tertentu & org itu lah yg bersalah 100%...itu bukan aku, aku pernah..pernah cuba meletakkan kesalahan pada org lain 100% tetapi apa yang berlaku selepas itu sangat tidak membantu hidup ini sehinggalah aku kembali melunturkan ego dengan mengakui setiap perkara yang tidak diingini yg berlaku itu juga adalah disebakan silap & salah aku sendiri....samada scara terang2an ataupun kabur2...memang akan ada silap dan salahnya....sesungguhnya diri ini tidak sempurna...

Bila kita mula menuding jari kepada org lain, secara tidak langsung, ia akan menyemarakkan dendam di dalam hati, dendam yang sentiasa menyala2 akibat daripada rasa sakit hati yang tidak berkesudahan...elok kah itu? tanyalah diri sendiri...adakah dengan menyalahkan keadaaan akan membantu kehidupan kita menjadi lebih baik..? aku x percaya langsung sbb aku pernah mengalaminya.....syukur sebab Tuhan masih sygkan aku, masih memberi aku petunjuk dan jalan keluar....setiap manusia ditunjukkan jalan keluar cuma manusia itu sendiri yang kebanyakkan memilih untuk mempertahankan ego mereka & terus bergelumang dengan segala rasa hitam di hati .....

Kembalilah kepada-Nya, Insya- Allah segala2nya akan dpermudahkan.....walaupun trpaksa memakan masa bertahun2 untuk melupakan, yakinlah kita mampu melupakannya suatu hari nanti, dengan syarat jangan menjadi seorang yang mudah mengalah ;))

Sunday, December 23, 2012

# 144




'Sesungguhnya Tuhanku sedang  mengujiku'

Friday, December 7, 2012

# 143

 Sedang berusaha gigih menyiapkan penyelidikan...

Setiap org yg sambung PhD masing2 ada cara tersendiri kan untuk menghadapinya...

Sama lah macam saya,

Cara sy ialah

dengan menjadi fellow tajaan USM,
dengan menjadi seorang isteri kepada insan bernama Mohd Daudsu,
dengan menjadi seorang mommy kepada seorang anak perempuan yang comel, Nik Dhiya Qistina,
dengan menjadi seorang ibu mengandung di sem ke-3 pengajian..hehehe

& opkos yg plg utama

dengan menjadi seorang hamba-Nya yang Maha Berkuasa

hurmm, kelihatan sangat tidak mudah bukan berbanding dengan rakan-rakan lain yang masih single-mingle ataupun yg sudah berkahwin tapi masih belum ade anak, kena tamatkan pengajian dlm masa 3 tahun..phewww.. hanya mereka yg berada dlm situasi sama mcm sy je yg memahami...

tapi xpe, selagi boleh sy akan berusaha buat yg terbaik & termampu,

USAHA DOA & TAWAKAL



Monday, November 26, 2012

# 142


Syukur Alhamdullilah ke hadrat Ilahi. Allah SWT memurahkan rezeki bagi ku di bulan Muharam, bulan yang sangat indah. Airmata kegembiraan menitis takala mengetahui diri ini rupanya sedang berbadan dua. Mengenangkan begitu mudah Allah SWT  makbulkan doa ku & suamiku sementara ada pasangan2 lain yg sgt berharap akan kehadiran cahaya mata mash x kunjung tiba. Juga bila mengenangkan segala dosa2 yg dilakukan, tapi Allah Yang Maha Pemurah & Maha Penyayang memudahkan urusan kami...syukran Ya Allah...


Sejujurnya diri ini sangat teruja dengan kehamilan kali ini.Tidak pasti mengapa tapi tentunya ada beberapa perkara yang perlu mommy tebus semasa kehamilan puteri sulung dahulu. .mommy mahu menjadi ibu hamil yang lebih ceria & gembira & banyak beribadat kepada-Nya. Sedang menyiapkan pengajian PhD bukanlah suatu penghalang, Insya-ALLAH seandainya kita berfikiran dgn lbh positif, kehamilan ini akan menjadi penguat semangat utk mommy cepat2 habeskan pengajian yg berbaki lagi setahun setengah..Teringat masa Master dulu, kehamilan Nana memang memberi kekuatan pd mommy utk siapkan thesis master dgn jayanya tepat pd masanya & mommy menerima ijazah master pada usia kandungan 8 bulan..Alhamdullilah...



Bila mendapat tahu akan kehamilan disebalik rasa gembira, tiba2 diri ini teringat akan niat untuk mengerjakan umrah pada bulan 5 ini sementelahan mama & papa & adik2 telah mendaftar untuk ke umrah pada Mei 2013..Tiba2 mommy diselubungi rs sedikit kecewa & sedih kerana mngikut perkiraan pada waktu itu usia kandungan mommy adalah 7 bulan yang tidak memungkinkan mommy utk turut serta. Teringat plk masa mommy hamilkan Nana, pun mommy x dapat ikut bersama2 abi menunaikan umrah kerana usia kandungan pada waktu itu pn dlm 7-8 bulan..ttba2 terasa sedih, & memujuk hati sendiri ' mungkin belum masanya Allah izinkan aku menjejakkan kaki ke bumi berkat itu","mungkin ada hikmah yang lebih indah menanti disebalik semua ini'..



Baru sebentar tadi, mommy amik masa sekejap membaca majalah Q&A yang baru dibeli. Semasa sedang membelek2 & mmbaca muka surat demi muka surat tiba2 mommy terbaca suatu ayat daripada Ustaz Mohd Kazim Elias dalam kolum Senyum Pagi yang bertulis

Allah SWT menganugerahkan pahala yg sgt besar kpd wanita yg mengandung disebabkan kesusahan demi kesusahan yang ditanggung. Keutamaan mengandung seprti MENGERJAKAN HAJI DAN UMRAH serta berpuasa sepanjang hari"
Terus terkesima diri ini takala membacanya. Serentak itu juga air mata bergenang di kelopak mata. Sesungguhnya Engkau maha Berkuasa Ya Allah, Kau ubati hati hamba-Mu ini dengan penawar menerusi ayat ini..benarlah seperti yang tertera pada topik majalah Q&A, Jagalah Allah & Allah akan menjagamu..Subhanallah...tenang kembali rasanya jiwa ini..syukur Ya Allah...


Insya-Allah semoga kehamilan ini akan memberikan rezeki yg tidak terhingga kepada ku & keluargaku & semoga dengan rezeki  ini menjadikan kami hamba-Mu yang lebih brsyukur Ya Allah... Aminn


Monday, November 12, 2012

# 141

Skang da masuk bulan November...musim org kahwin skg ni...tpi pelik gak, aku xde pn dapat undangan kahwin member2 ku..ke tahun ni xde member aku yg kahwin bulan Nov...? hoho..

Hati terasa sgt gumbira n rileks lepas balik bercuti..dari Kelantan-KL-Port Dickson-KL-Johor-Singapore-Johor-Singapore-KL-Kelantan...phewwwww, walaupun penat tapi sonok..!!

Universal studio singapore


Legoland, sila jeleskan diri sbb sy dh berjaya jejak kaki ke sini hehe

Banyak agy gambar tapi mls la plk nk upload huhu....pendek kata percutian ni mmang brbaloi2, yang paling ceria dan gembira ialah my lil princess, kuar2 je spital esokkan terus ke KL...Alhamdullilah kesihatan nana semakin bertambah baik ;))

so,skang ape yg perlu dibuat? kembali fokus kepada kerja2 penyelidikan...jangan malas2!..SV pn dah pulang dari UK..hehe..Insya-Allah xde aral, this December or January dah boleh mulakan data collection...harap semuanya berjalan lancar ;))

Saturday, October 27, 2012

# 140

Salam Aidiladha... hujung2 tahun ni mmg ramai le kawan2 yg kahwin..hari raya aidiladha pn ada memori tersendiri jugak bagi sy n my hubby sebab pd hari raya aidiladha yang ke-2 kami diijabkabulkan :)) Kepada member2 yg bakal berkahwin pd hujung tahun ni atau dlm masa terdekat, tahniah diucapkan..semoga berbahagia dlm melayari alam rumahtangga :)) okey sekarang masa utk merancang percutian...sgt teruja tapi sket trbantut sbb nana demam plk sehari dua nih..tapi Insya-Allah harap2 lusa nana dh kembali sehat ..okeh selamat malam

Saturday, September 15, 2012

# 139


Ketika aku memandang kehidupan yang aku miliki pada masa sekarang, aku sgt2 bersyukur kepada-Nya..benarlah kata bidalan, yg kita suka mungkin x baik untuk kita & sebaliknya...kerana Allah lebih mengetahui segala2 nya...seharusnya bila menoleh kembali ke belakang, melihat mereka2 yang pernah hadir dalam hidup aku, ya aku patut berterima kasih kepada mereka..kerana tanpa mereka, aku tidak mungkin akan berada dalam situasi  sekarang...baik kepada mereka yang menggembirakan aku selama ini mahupun yang menyakiti aku, pendek kata Allah hadirkan mereka dlm hidup aku bukan untuk suka2, ade peranan masing2 disitu... seribu perkara aku blh pelajari dripada mereka2 & setiap yang berlaku...kdg2 org yang kita anggap musuh lah yang banyak memberi inspirasi & motivasi kpd kita...haha...dengan syarat, kita kena sentiasa berfikiran positif... di situlah letaknya ujian untuk menguji sejauhmana aku mampu mengawal diri daripada amarah, dendam dn segala perkara negatif...bukan mudah tapi x mustahil ;))

Yang penting jaga hati sebaik2nya....memang susah tapi Insya-ALLAH kalo kita berusaha meminta kepada-Nya, Dia akan melenyapkan segala rs marah, sedih, kesal dsb dari hati kita & mggantikannya dengan sejuta nikmat & kebahagiaan ;))

Friday, September 7, 2012

# 138







SO.....



COZ I KNW




                                                                    hehehehehehehehe

Saturday, September 1, 2012

Saturday, August 25, 2012

# 136



Sebelum kahwin memang x brape nak amik kesah sgt psl hal ehwal bakal suami time tuh..sbb family yg aturkan semuanya jadi waktu tu sy percaya yang segalanya akan baik..bila dah kahwin, barulah sy perasan terdapat beberapa persamaan antara sy & suami sy...diantaranya ialah:

1) kami 5 adik beradik..suami sy 5 beradik, sy pn 5 beradik..adik beradik sy 3 perempuan & 2 lelaki, suami sy pn cmtu jugak, 3 perempuan 2 lelaki ;))

2) dari segi keturunan, sebelah mama sy ialah keturunan Nik...mama sy Nik Sah, sebelah suami plk umi keturunan Nik..umi Nik Salmani...keturunan Nik dari kedua2 belah ibu..pulaknya dua2 mak ni kahwin dgn org bukan Nik, jadi kami2 ni xde nama Nik..tpi mmandangkan kami ade darah Nik, anak kami namakan Nik sebagai penyambung keturunan...mama sy x silap dri keturunan Raja Jembal, umi dari sebelah Raja Pipih yg ade kaitan dengan Raja Pattani...moyang umi adelah Ulama besar di Pattani...my mum masa nk dilahirkan dulu nenek cakap kena lapik kain kuning sbb payah nak kuar, pastuh mudah2 je kuar...

3) Sebelah ayah plk dua2 ade darah India marii..hehe..sebelah papa sy moyang dtg dari India, ala2 Hindustani, ayah kepada datuk sy namanye Merican...begitu jugak dgn sebelah abah suami sy, ada keturunan Hindustani jugak, yg sedikit sebanyak diwarisi oleh suami sy .. hehe ;))

4) Dari segi pemakanan plk, sy & suami sama2 x suka makan hati berulam jantung ni, haha..

5) Dan persamaan yang ke-5 adalah persamaan yg kiut iaitu, kami sama2 pakai baju size 'S'...hahahahhaa!!...


Lihatlah betapa indahnya perancangan jodoh yang Allah SWT tentukan utk kami..Alhamdullilah :)

Friday, August 24, 2012

# 135



Patotkah sy katakan bahawa ini adalah hadiah dari hubby sy..? hehe...bila org tanya, ni sape yg punya, hubby cakap: sy pinjam pakai je...hehe

no lah, ia tetap kamu yg punya, tetap duit kamu yg keluarkan, hanya diatas kertas saje nama sy... ;))


semoga sdkt sebanyak ia sudah dpt mmbantu merealisasikan impian kamu sayang :))


Monday, August 13, 2012

# 134

Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan
Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku
Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu
Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta
Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu


~ Lagu feberet chenta hati sy buat ms skg, hari2 duk dgr~ ;))

Thursday, July 12, 2012

# 133

Alhamdullilah tadi majlis kesyukuran sempena pembukaan kedai DS telecommunication berjalan lancar..semoga bisnes suami sy ini berjalan dgn lancar, bertambah maju dri masa ke semasa...Insya-Allah andai ade rezeki Allah kurniakan, boleh buka beberapa cawangan DS telecommunication ni (berimpian besor tu huhu)





Nampak gaya tugas sy pn dh makin bertambah, dh jdi dealer Celcom ploks..huhu..sebab kedai ni buka betul2 sebelah rumah je..jimat kos sewa kedai kekeke...sekali pikir bagus jugak inisiatif yg diambil olh suami sy nih, trmasuk dri segi buat renovation besar2n..berbaloi ;))


oh ye, tahniah jugak kepada suami sy & TRW kerana menjuarai Liga Super 2012..syukur2 kpd-Nya..


Rezeki dtg mencurah2 utk suami, diri ini & family...Alhamdullilah ;))

Lepas ni target Piala Malaysia plk...hehe





Friday, July 6, 2012

# 132

Biar mimpi mimpi kita

Jejak sampai ke bintang
Walau harus menggapai awan
Menongkah arus ini

Aku tahu bukan mudah

Tapi mimpi ini harus aku
Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini

Jangan resah ini takdir

Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita

Biar mimpi sampai ke bintang

Kerna kita semua tahu
Kerana ini impian
Setiap satu dari kita

Tiada gunung yang terlalu tinggi

Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini

Jangan resah ini takdir

Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita
Menuju ke bintang

Tuesday, June 26, 2012

# 131

Sedang mnyaksikan perlawanan Kelantan vs Tganu utk Liga Super.....
Baru sudah tidokan my lil princess....
Hoaaa sekarang da masuk hari ke-4 bibik pulang ke Indonesia (ape khabar agaknye bibik skg ni, hehe)
Xde bibik ni, penat la sket ambo..selagi anak x tido, selagi tu xley wt kije...kdg2 tu bila anak da tido, mood nk wt kije dh ilang terbang melayang2...last2 tarik selimut jgk...(tido la ape laie)
Cuma bab nk buat kije brkaitan dgn pengajian je la yang trganggu sket...urusan rumahtangga xde masalah (cth;basuh baju, basuh baju anak, lipat baju, kemas bilik dsb)
masa ade bibik pn mmg sy x benarkan bibik kemaskn bilik tido sy sbb bagi sy bilik tido adelah tempat private, org sembarangan xley masuk....
kalo bab panjat-memanjat nak amik brg tempat tinggi pn xde masalah hehe...biase kalo suh husband tlg amikkan pastu dia x amik2 gak, sy amik sendiri jek...(sebut husband, rindu plk kat die)

okeyla, nk smbg tgk bola, hope kelantan menang malam ni... INSYA-ALLAH

* oh ye, ats sebab2 tertentu alamat blog diubah kpd yg asal kembali...antaranye disebabkan atas permintaan & dot dot dot...

Adios ;)

Tuesday, June 5, 2012

# 130

Sedar x sedar, sekarang kita dah berada di bulan JUN..Ya ALLAH, cepatnya masa berlalu kan..da pertengahan tahun rupenye...okeh so, apekah maksudnye bila ketibaan bulan Jun ini bagi saya...? 

Sgt menakottkan untuk didedahkan hehe.....yea, ketibaan bulan ini menandakan ketibaan final exam for second sem..maksudnya second sem da nak berakhir? oh tidakk,...andai dapat ku undurkan waktu...bukan exam tu yg menjadi persoalan tpi RESEARCH PHD...sape cakap bt phd ni senang...x senang okeh x mcm master..95% berbeza dengan master...*Semalam bermimpi jumpa SV* hukhukhuk....sv yg skg berada nun jauh di UK selama 9 months....next year plk kita bakal ketemu...tpi bertuahnye student dia yg sorang ni, SV g UK nk masuk sebulan lebih lgsung x inform ape 2 sebab xde progress, alih2 SV yg whatssap tanya psl progress...apalagi 'masukkan bahan2 secukup rasa & goreeennnngg' huhu...*jangan tiru macam sy ye, sgt x berdisiplin* ;p

okeyla da penghujung sem ni baru dtg kesedaran semula....skg tgh brtungkus lumus dengan research sama naik dengan nak study utk final exam... haiiihhhh...sabar2....at least ade kesedaran kan,,,Insya-Allah masih sempat kejor.... ;))

Dilema kedua, bibik ku bakal tamat kontrak dlm beberapa hari je lagi...huwaa mane nk carik bibik ni...ketat gile kot peraturan gov skang...tpi mjurlah sy sempat pulang KB sebelum dia balik Indon...bt sementara waktu sy boleh la jaga anak sepenuh masa (pastu duk pikir bila plk nk buat kije2 phd ni)....risau memikirkan masa depan anak...huhu....& juga diri sendiri & juga suami tercinta....okeylah x mo risau, banyak2kan berdoa semoga segala urusan dipermudahkan-Nya...Aminnn

Okeylah, agak2 da boley sambung study x? hehe

*rs seronok gak bila xde org yg tahu alamat baru blog ku ini, sekurang2 nya xde lah stalker ye* peace no war :p

oh ye jgn lupa tingkatkan amal ibadah di Bulan Rejab ini... xsabar menunggu kedatangan Ramadan ;)

Wednesday, May 23, 2012

# 129

Alhamdullilah..akhirnya Kelantan dinobatkan sebagai juara Piala Fa 2012...yang paling bagusnye Kelantan team yang pertama merasmikan piala baru Fa..Hehe..dan yang bagus jugak suami sy diberi kepercayaan untuk berada dalam senarai first eleven dan Alhamdullilah dia dan rakan2nya telah melaksanakan tugas dengan sgt baik... cayok!





Saya sendiri pn pada malam itu tersangatlah excited dengan kemenangan tersebut..Seakan2 dpt merasakan kemenangan tersebut apabila merasa sgt teruja sedari awal permainan lagi...haha, siap naik berdiri atas kusi lagi tu..first time tuh...bukan ape sebab semua org kt depan berdiri atas kusi, so sy yang xbrape nk tinggi x nampaklah haha...tapi boleh dikatakan semua org berdiri ats kusi termasuklah kakak2 ipar n abang2 ipar duai ku..heehe...* beshhh jugak sebenarnya x duk kusi VIP, duk kusi biasa2 lagi bersemangat, tgk kusi VIP sebelah, alahai, semua duduk je penuh sopan, meraikan kemenangan TRW, heehe *

Akhir kata, selamat maju jaya TRW untuk Liga Super plk!